Sector: Business
Implementat de: Asociația producătorilor din industria ușoare din Moldova (APIUS)
Buget: 8,412 EUR (contribuția Programului, adițional companiile participante / membrii APIUS au contribuit cu aprox. 5000 EUR)
Durata: iulie 2015-iulie 2016
Beneficiari: Direcți – 5 ÎMM participante de pe ambele maluri ale râului și peste 1700 angajați (inclusiv 1200 femei) care activează în aceste companii.
Descriere succintă: Evaluarea oportunităților și serviciilor disponibile pentru comunitățile de afaceri de pe ambele maluri ale râului Nistru și analiza necesităților asociațiilor de afaceri privind dezvoltarea lor organizațională, a capacităților pentru B2B și cooperare trans-riverană, cât și a abilității lor de a se relațional și de a partaja cunoștințe, experiențe și cele mai bune practici.
Rezultate: 5 companii au obținut acces la instrumente noi pentru a promova exporturile prin participarea la expoziții internaționale cu un stand comun. Acestea au stabilit contacte noi, care vor fi utile pentru dezvoltarea în continuare a afacerii.
- 5 companii de pe ambele maluri ale râului, inclusiv 2 din regiunea Transnistriei (fabricile de încălțăminte Tighina și Floare) au participat cu un stand comun reprezentând Moldova la cel mai mare târg de încălțăminte și accesorii din lume – GDS, în Duesseldorf, Germania;
- Au fost create 16 contacte utile de afaceri între participanții de pe ambele maluri ale râului, drept rezultat al participării la expoziție;
- S.A. Oldcom deja și-a livrat prima comandă unui client rus care a fost găsit în Duesseldorf și planifică să-și lanseze exporturile în România în 2016;
- Au fost încheiate contracte cu noi furnizori de materie primă.
