11.12.2019
111

Școlarizare interculturală pentru ambele maluri ale Nistrului

Sector: Social

Implementat de: Centrul Educațional ProDidactica, în parteneriat cu Centrul de programe educative și sociale inovatoare din Transnistria, Tiraspol; Societatea suedeză pentru pace și arbitraj, Suedia; Centrul pentru integrare și dezvoltare, Ucraina

Buget: 35,389 €

Durata: mai 2014 – februarie 2015

  • Descriere succintă: Au fost create două grupuri de creație ale experților în educație, 17 membri (4 bărbați și 13 femei) pe ambele maluri ale Nistrului, inclusiv experți din Ucraina și Găgăuzia, care în comun au produs materiale educative pentru cursul de cultură de bună vecinătate, pilotat în grădinițe și școli primare;
  • Cursul este predat în 14 grădinițe și 21 de școli pe malul drept și în 5 grădinițe și 7 școli în regiunea transnistreană pentru 1583 de copii: 673 copii în grădinițe (357 de fete și 316 de băieți) și 910 copii în școlile primare (492 de fete și 418 de băieți);
  • Au fost organizate trei instruiri a câte doua zile pentru 40 de învățători (toate femei) din Chișinău și Tiraspol privind modul de utilizare a materialelor educative și metodelor de predare inovatoare în școlarizarea interculturală pe ambele maluri. Au fost efectuate vizite de monitorizare la 20 de școli și grădinițe de către grupurile de creație ale experților pe malul drept și, atât învățătorii, cât și copii au recunoscut valoarea materialelor și și-au exprimat interesul față de curs;
  • Au fost produse materiale educative (curriculum, manuale și caiete de exerciții) în română și rusă în 1200 de exemplare și distribuite pentru utilizare în 48 de instituții de învățământ de pe ambele maluri;
  • A fost organizată o vizită de studii în Suedia pentru grupurile de creație ale experților care au analizat cele mai bune practici în domeniul școlarizării interculturale, dar și s-au familiarizat cu cele mai bune practici și metode de predare inovatoare în domeniul respectiv. Au fost stabilite planuri de dezvoltare în continuare și întocmite propuneri de proiect pentru replicarea proiectului în toate cele 4 clase din școala primară care, ulterior, să fie extinse în toate școlile și grădinițele de pe ambele maluri ale Nistrului;
  • Au fost promovate dialogul intercultural și diversitatea culturală la nivel local și regional prin colaborarea eficace între instituțiile de învățământ și societatea civilă pe ambele maluri.