14.11.2019
101

Școala de Business drept un instrument efectiv pentru dezvoltarea afacerilor

Sector: Social

Implementat de: Camera de Comerț și Industrie din Tiraspol

Parteneri: Camera de Comerț și Industrie din Tiraspol; antreprenorii plin de aspirații, managerii ÎMM-urilor existente, directorii executivi și managerii companiilor mari de pe ambele maluri ale râului Nistru, instructori business; populația generală. Numărul total al beneficiarilor direcți: 700

Durata: Aprilie 2010 – Decembrie 2011

Buget: 225.000 EUR

Statut: Activitățile proiectului finalizate. Raportul final prezentat pe 04 iulie 2011. Raportul a fost evaluat pozitiv și aprobat. Realizarea proiectului 100 %

Obiective:

  • Crearea unui sistem durabil de educație în afaceri
  • Consolidarea contribuției ÎMM-urilor la creșterea și dezvoltarea economică.
  • Crearea unei rețele de școli de business în stânga Nistrului pentru a dezvolta abilitățile antreprenoriale locale și oferirea de instruiri pentru patru segmente țintă: a) antreprenori începători, b) manageri ai ÎMM-urilor existente, c) directori executivi și manageri ai unor companii mari și d) instructori business.

Beneficiari: Antreprenorii începători, managerii ÎMM-urilor existente, directorii executivi și managerii companiilor mari și instructorii business

Rezultate: Un număr de ascultători ai școlii de business au luat parte la o serie de vizite de studiu la târguri comerciale și expoziții: o vizită de studiu pentru 15 ascultători ai cursului “Businessul de restaurante, hotelier și turism” a fost organizat în Slovacia și Ungaria (februarie 2011); o deplasare de afaceri pentru managerii de vârf înalt a fost organizată la expoziția industrială “HANNOVER MESSE”, Germania (aprilie 2011); o deplasare de afaceri în Istanbul, Turcia, pentru a participa la expoziția “Agro Eurasia 2011” la Târgul TUYAP și Centrul de Convenții și Congres pentru 12 antreprenori din sectorul agricol (decembrie 2011); o vizită la Franchising Trade Show, Kiev , Ucraina pentru 50 de ascultători a demonstrat succesul și stabilitatea francizelor, iar ascultătorii au participat și la o serie de evenimente – conferințe, seminare specializate, prezentări și master-class-uri care le-au oferit șansa de a cunoaște despre perspectivele de dezvoltare a ramurii, regulile și principiile de realizare a afacerilor în noile condiții economice (2011). Sesiuni specializate au fost realizate de centre analitice pentru beneficiarii țintă din ambele regiune cu privire la preferințele comerciale europene de care beneficiază afacerilor moldovenești sub egida GSP+ și schemele de preferințe comerciale autonome.