Sector: Social
Implementat de: Parteneriatul necomercial (malul stâng) în parteneriat cu Incubatorul de Afaceri ASEM Chișinău
Buget: 19.685 USD
Durata: decembrie 2016 – noiembrie 2018
Beneficiari: direcți – 329 participanți de pe ambele maluri. Beneficiari indirecți – 129 persoane.
Rezultate: Pe parcursul implementării proiectului s-au organizat:
- 3 ședințe de lucru și vizite de studiu cu partenerii: partenerul de pe malul stâng a vizitat Incubatorul de Afaceri de la ASEM (Chișinău), cât și ONG-ul ProEntranse (Chișinău) cu 38 participanți /22 femei.
- S-au organizat 4 vizite de studiu între malul stâng și drept: un studiu de experiență a primului incubator business din Moldova în Soroca; Vizită la ASEM (Chișinău), ONG ProEntranse (Chișinău); StarNET (Chișinău). Scopul schimbului de experiență în domeniul dezvoltării tinerilor și antreprenoriatului social în Transnistria și Moldova
5 seminare de instruire au fost realizate privind:
- Instruirea privind dezvoltarea și susținerea antreprenoriatului în rândul tinerilor: prima parte este incubatorul de afaceri ASEM (Chișinău), pentru tineri pentru 27 participanți /7 femei;
- A doua parte – incubatorul de afaceri IAS în Soroca pentru 25 participanți /11 femei;
- Un atelier cu participarea organizațiilor internaționale, autoritățile locale, ONG-uri, cât și tineri privind “Antreprenoriatul social: parteneriatul ONG-urilor, sectorului privat și statutului” cu 72 participanți /37 femei;
- Formarea formatorilor (partea 1) “Dezvoltarea potențialului ONG-urilor din Transnistria și experților în domeniul antreprenoriatului social și al tinerilor” cu 20 participanți /9 femei;
- Formarea formatorilor (partea 2) „Resurse informaționale și educaționale pentru dezvoltarea business în Transnistria” cu 21 participanți /12 femei;
- Un concurs de mini granturi a fost organizat pentru tinerii antreprenori. Scopul de bază – de a susține inițiativa tinerilor în Transnistria. 5 participanți selectați, care au prezentat descrierea ideilor lor business, informații despre management, personal și operațiuni, planificarea bugetului și un plan pentru implementare și dezvoltarea în continuare a proiectului. În cadrul concursului, 5 finaliști au primit mini granturi de circa 2000 USD pentru inițierea start-up-urilor.
În afara evenimentelor planificate, 7 seminare și ateliere adiționale au fost organizate cu privire la:
- Legislația privind taxele locale și contabilitatea;
- Regulamentul legal privind antreprenoriatul social în Transnistria;
- Contabilitatea și impozitarea lucrărilor în domeniul antreprenoriatului social;
- Crearea resurselor web. Lucrări pe Internet și promovarea pe site-ul web;
- Ducerea evidenței contabile interne, raportare financiară;
- Cooperarea cu organizația internațională;
- Instruirea de două zile privind antreprenoriatul social pentru ONG-uri;